Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

48.274,34 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2013: 1854 ΠΑΡΑΠΟΝΑ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
28/05/2013
To α’ τετράμηνο του 2013, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 1.854 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 48.274,34 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα. 

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι: 



Το α’ τετράμηνο του 2013 ήταν και πάλι κυριολεκτικά «αφιερωμένο», στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Έτσι, τα παράπονα, οι καταγγελίες, τα αιτήματα, για συμβουλές και οι διαμαρτυρίες κρατούν, την πρώτη θέση του καταλόγου. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. συνδράμει τα μέλη του, στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας: 

• Περισσότεροι, από 722 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά, είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία μας. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα μας ή στους λογαριασμούς μας, στο facebook και στο twitter. 112 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία. 
• 86 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους. 
• 83 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες. 
• 79 φάκελοι απεστάλησαν, προς τις τράπεζες. Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και 77 χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 79 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 344 σχέδια ρύθμισης οφειλών.
• Εκδόθηκαν 136 βεβαιώσεις αποτυχίας εξωδικαστικού συμβιβασμού. 

Στις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος, περιλαμβάνονται 190 παράπονα – καταγγελίες, για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 40 παράπονα – καταγγελίες για τη ΔΕΗ και λοιπούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, 10 παράπονα – καταγγελίες, για το φυσικό αέριο, 12 παράπονα – καταγγελίες, για τις αστικές συγκοινωνίες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, 8 παράπονα – καταγγελίες, για την Ε.Υ.Α.Θ. Τα παράπονα – καταγγελίες, για τις τηλεπικοινωνίες αφορούν σε αυξημένους λογαριασμούς, λόγω χρήσης ίντερνετ, χρεώσεις διαφορετικού πακέτου, από το συμφωνημένο, συνέχιση έκδοσης λογαριασμών, με τα πάγια και μετά την διακοπή της σύνδεσης. 

Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, με τα ελαττωματικά προϊόντα και τις εγγυήσεις. Με βάση τη νομοθεσία ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει, ανάμεσα στη διόρθωση, στην αντικατάσταση, στη μείωση τιμής και στην επιστροφή των χρημάτων του, από τον πωλητή, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Δυστυχώς, οι πωλητές δεν επιτρέπουν, στον καταναλωτή να επιλέξει, αλλά του επιβάλλουν τη διόρθωση του προϊόντος. Επίσης, δεν εφαρμόζουν τη νομοθεσία, που προβλέπει ότι ελάττωμα, που παρουσιάστηκε, εντός 6 μηνών, από την αγορά, θεωρείται ότι προϋπήρχε. 

Τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις τράπεζες, αφορούν χρεώσεις, που επιβάλλουν οι τράπεζες αλλάζοντας την ορολογία αυτών, τα υπερβολικά υψηλά επιτόκια της καταναλωτικής πίστης και πιστωτικών καρτών, τις υπερβολικές απαιτήσεις των τραπεζών, όταν οι καταναλωτές ζητούν ρύθμιση οφειλών, έξοδα φακέλου, αυθαίρετες παρακρατήσεις μισθών, συντάξεων, από λογαριασμούς καταθέσεων, λόγω οφειλών σε δάνεια ή κάρτες κ.λπ. 

Η κατηγορία των δημόσιων υπηρεσιών αφορά παράπονα – καταγγελίες, για τις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας), μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η., όσον αφορά τα μεγάλα ποσά, που χρεώνουν σε σχέση με τον λογαριασμό, την μη έκδοση αποδείξεων από επιχειρήσεις, τα πλασματικά τ.μ. που επέβαλε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στον υπολογισμό των δημοτικών τελών που εισπράττει μέσω της ΔΕΗ. 

Τα παράπονα, για τις ασφαλιστικές εταιρίες αφορούν, κυρίως, καθυστερήσεις, στην εξαγορά ασφαλιστήριων συμβολαίων, παράνομη παρακράτηση παλαιότητας αυτοκινήτου, σε αποζημιώσεις ατυχημάτων, μειώσεις αποζημιώσεων, σε συμβόλαια ακινήτων, κλείσιμο ασφαλιστικών εταιριών. 

Οι καταγγελίες, για τα ινστιτούτα και τα γυμναστήρια, παρουσιάζουν μείωση τα τελευταία χρόνια. Κάποια ινστιτούτα, όμως, επιμένουν να μην εφαρμόζουν τη νομοθεσία και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα. 

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 48.274,34 ευρώ. Αναλυτικά από: 

Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 13.288,86 ευρώ 
Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου:  ευρώ: 12.000 ευρώ
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 11.429,88 ευρώ 
Αποζημιώσεις, από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 7.708,76 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 1507,40 ευρώ
Ασφαλιστικές εταιρείες: 1066,08 ευρώ
Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 880,00 ευρώ
Επιστροφές επιπλέον χρεώσεων από νοσήλια: 337,36 ευρώ
Τουριστικές επιχειρήσεις: 56,00 ευρώ

ΠΗΓΗ : "    ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ  "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ